BLOGGER TEMPLATE

Pages

21 October, 2010

saya respek kehebatan anda berbahasa.

salam.

aku sudah sampai di mesir. ahaha. da berminggu di Mesir baru nak cakap dah sampai. Macam biasalah internet punya pasal, buat asyik terdelay untuk annouce kan kesampaian aku di sini.

perkara pertama nak aku komen pasal Mesir, tiada benda yang berubah. still macam dulu. Cume sekarang ni aku rasa macam ramai dah muka-muka melayu di sini. Xlama lagi boleh la buat Malay-town kt sni. Terutama area salam boleh juga dinamakan "Perkampungan Melayu". btw, welcome JUNIOR-JUNIOR semua! :)

orang arab berubah? wah. jauh panggang dari api mereka nak berubah kot. still macam biase, garang, ganas, kaki gadoh and mungkin gersang! ehehe. aik, da masuk tahun 3 pun still kutuk arab? Owh. itu perkara wajib. haha. (eloklah jadi perkara wajib, sia-sia jek wajib dapat dosa). ok2 ni last pas ni xkutuk lagi. *janji*

kelas tahun ni agak pack! tak banyak gap cm tahun lepas tapi cume kelebihannya cuti 2 hari. yuhuu~ boleh enjoy2 sakan. so, early weeks ni prof xajar details lagi, dia bagi banyak masa free. Kelas praktikal pon banyak yang belum start lagi. so, ktorang gunakan masa yg terluang itu untuk MAKAN la. as usual! :D order punye order, tunggu punya tunggu, last-last makanan tak siap. yang aku pelik, setiap kali mamat or minah arab bagi resit makanan tu, dorang boleh dapat dulu. Nampak bukan diskriminasi di situ?

nak cover diskriminasi itu, mula la dorang start cakap ayat manis.
"Kamu sangat cantik dan manis" *ya aku tahu, xperlu puji lagi*,ehehe.
"Malaysia sangat bagus"*rasa macam nak balas, bila MESIR NAK JADI SANGAT BAGUS pulak?*,
"Anda mahu order apa?"*soalan ini rasa macam nak bagi pelempang, lah kan dah bagi resit, tanya lagi mahu apa*.

pastu mula la buat cam mesra alam. dan time tu gak la dia nak tanya pasal perkataan Malaysia. Perut dah lapar, nak suh aku layan, harapan la weh. pas dia rasa xdilayan mula la bebel panjang-panjang dan kunun-kunun buat keje kelam kabut. wrap food dgn pantas, tapi lagi kalut jek aku tengok. pastu asyik terjatuh. berbual dengan bahasa serta istilah tidak difahami Kejap BI kejap BM, aku kt stu rasa cm nak amik stapler and stapler jek mulut dorg. adui~

aku hargai atas kesungguhan beliau nak belajar bahasa melayu or inggeris, tapi boleh tak bukan time nak order makanan? Mana lah tak emo. Hungry man is an angry man. xtaw ker? Pastu, yang xboleh tahan, dia ngan member dia boleh plak kutuk-kutuk budak malaysia dalam bahasa arab. Hello! anda ingat saya xfaham? bak kan je lah, aku xreti bahasa kutukan amiyyah. law x habis la ko kena balik ngan aku.

last-last member aku pun tanya sekali lagi, pasal makanan yang dia order ya amm, FIN HOT DOG?? (oit, pak cik mana hot dog)? Mamat arab tu xnak kalah. Tak nak cakap bahasa arab plak tuh, terus SPEAKING CONFIDENTLY.

"WAIT! WAIT! ITS IN THE HELL"


*terus pecah perut ketawa*

apa salah HOT DOG sampai masuk neraka?

p/s tiba-tiba aku jadi rindu dengan mamat arab yang rambut kerenting tahun lepas. cakap banyak serta buat kerja dengan lincah.

3 bebelan korang:

huzaimRosli said...

adakah ini luahan perasaan anda kepada pak arab n mak arab? =)
peliknya perangai dorg... smpai cm tu skli... ishhh3...

cik beLLanan said...

ada awrd ntuk kmoo syg

Khairunnisa Ithnain said...

huzaim- a bit la. Owh hanya arb mesir begini,arb ngra len ok sja.:D

anan-thnx beb. T law da tnet i'll do.

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger