BLOGGER TEMPLATE

Pages

19 June, 2011

exam itu periksa, periksa itu imtihan. :D

Assalamualaikum.

fuh lama sungguh aku xupdate blog. Biasalah busy konon-konon.

anyway,

Pejam celik, pejam celik akhirnya settle sudah 9 papers exam aku. Alhamdulillah. Tinggal lagi 5 papers. Sekejap jek masa berlalu. Apa yang sangat aku harapkan semoga papers aku yang lepas cemerlang sahaja hendaknya. aminn.. tawakaltu ala`ALLAH. Berserah dan tawakal pada yang MAHA ESA.

Tadi aku exam written parasitology. Komen? ahaha. mestilah no komen. aku serahkan padaNya, ape yg penting kite dah usahakan? Salah ke tidak belakang cerita. :) Dan sepatutnya, lusa adalah exam oral tapi tiba2 tadi tengah2 jawab MCQ, Head Of Department Parasite Dr Reda datang then dia cakap, hari ni adalah oral bagi budak2 Malaysia pukul 1. dan exam written kitorg habis 12.30. Ok korang boleh imagine x?

Mula-mula aku ingat aku yang salah dengar, ye la dalam jadual kata hari selasa, aku pun assume mungkin dia nak cakap kat arab sebelah ktorg kot. Sekali dia cakap, kalau kitorg tak nak boleh je buat hari Selasa. and i was OMG!! today? AFTER WRITTEN?? shocked sekejap, dari tadi elok-elok nga jawab MCQ, terus berhenti jap. Eh, bior benor ni.
Habis exam, ramai yang ajak pergi oral ari ni, ade gak yang ajak ari selasa. Bila pikir2, amik hari ni selasa ok gak, sebab hari ni blur gila kena penangan written ni. Tapi bila pikir2 balek, baek hari ni sbb nanti kena ulang balek parasite, at least kalau hari ni amik, balek dah boleh bungkus buku-buku parasite dan fokus pada subjek killer yang dah menunggu lepas ni. PATHOLOGY.
akhirnya setelah pikir-pikir, lama gak la kitorg decide amik ari ni and punya la cuak dan serabut smpi dah tak boleh nak baca dah. Just scan jek laju2 macam printer. Masuk tak masuk tepi cerita. Tahun ni agak pelik sedikit susunan nama. Tak pasal nama aku jadi antara yang terawal, padahal banyak jek lagi org nama yg bermula dgr A, I, F tapi duk belakang aku. Mungkin ikut arabic kot. entah! Dah bajet dah mesti akan jadi org terawal, sekali tup-tup, hah. jadi org paling last skali.

Doctor oral kitorang tanya setiap bab. jeles btol tgk bilik2 lain, kejap jek. Tanya pon soalan written tadi and parasites yang causes kan disease tu or nih. Kitorg punya soalan completely different and sure thing you have to read all chapters. Dr helminthology, protozology smpi anthropods. sebab tu lama. Sorang pelajar nisbah mcm 3 orang pelajar dr bilik lain. Lama gila kot tunggu dr pukul 1 smpi la nak dekat pukul 3. serius lama. Dan ade sedikit konflik, bila mana ktorg check nama, skali nama kitorg xde kt bilik tu. Dan bila pergi ke bilik2 lain, semua doktor kebanyakkan dah balek! cuak tak cuak. sekali tgk2, cikgu praktikal tu silap tgk nama. fuhhh.. nasib baik. Ada rupanya nama ktorg. saje je letewww. :D

Tapi tu la, Allah sengaja jadikan aku org terakhir utk bg aku chance tuk baca, tp biasalah dasar manusia yang xreti nak hargai. hehe.. ish apa nak jadi lah! Tapi ape-apepon alhamdulillah, dapat juga aku jawab soalan doctor. Jawab je la, btol tak xtaw. hehe. dan alhamdulillah sebab soalan kitorg tak la sepayah mana. Syukur~ Dan prof tu baik dan best! selesai akhirnya.
Dan kini. kini. kini. kini.
AKU BOLEH DAH MENGUCAPKAN SELAMAT TINGGAL PADA SUBJECT PARASITOLOGY!
WRAPPING TIME!! :)
even was sort of surprised of myself when I had finish my parasitology paper faster than I thought

bye2 ancylostoma duodenale. please, do not penetrate to farmers skin anymore. ok? :D


Dan aku berharap biarlah ini kali pertama dan kali terakhir aku menduduki exam parasitology. dan janganlah aku kena repeat. amin ya rabb. bantulah hambaMu ini Ya ALLAH..

AND TO MY DEAREST PATHOLOGY, WELCOME! PLEASE BE NICE TO MAMA, OK? :)

dan tolong tolong doakan kejayaan saya ye kawan2! saya sangat perlukan doa-doa kalian.

TERIMA KASIH. SEKIAN.

kata-kata akar hikmat : kalau suka jadi psycho, jadilah psycho! tapi jangan menpsycho-kan org lain :)

0 bebelan korang:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger