BLOGGER TEMPLATE

Pages

01 January, 2010

pagi yg gelap...

pagi itu,
sayup kedengaran alunan kalimah-kalimah ALLAH
tersentak seketika aku drpd mimpi2 indah
oh, indahnya!
walaupun iramanya sgt keras tidak berlagu
mampu membuat aku terlena seketika
menghayatinya..

kalimah itu
umpama menarik-narik diriku agar keluar daripada saratoga pink ala-ala redku
sememangnya aku ingin keluar
daripada pelukan hangat cik sara
aku rimas dgn pelukan itu
namun ada si CELAKA
yg menambahkan lg kehangatan tubuhku
di kala pagi yg dingin amat
dasar DURHAKA,
ia menghembus-hembus angin  ke arahku
membuatkan upper limb dan lower limb ku
juga merasai kedinginan itu.

hembusan itu memukau aku
tanpa aku sedari
tangan aku melakukan involuntary action
sebelum otakku memberikan arahan...
dengan kelembutan
aku menarik semula diriku
meringkuk ke dalam pelukan cik sara
oh, hangatnya.

sekali lagi,
anggota badanku membuat percaturan sendiri
mengkhianati otakku
membiarkan otakku terpana seketika
kelopak mataku mulai menutup
sedikit demi sedikit
membuat aku mulai khayal
khayal dan terawang-awang
dan mulai berada di duniaku sendiri
tatkala aku baharu sahaja mahu
melakonkan watakku
terdengar aku suatu suara
yg btol2 menganggu kosentrasiku
suara itu seperti biasa ku dengar
walaupun butirannya tidak dapat kufahami semuanya
tatkala aku sedang memerah otakku untuk mengintepretasikan suara itu
tiba-tiba

"NISA!! BANGUN.. SOLAT SUBUH!!"

laa... suara housemate aku rupanya..
patut la mcm pernah dengar...
uit SYAITAN, ko xberjaya goda aku kali ni...
alhamdulillah!! yess!! aku menang~

MySpace





3 bebelan korang:

caLiPh said...

hahaha~
haish.
ak bsastera die pn bsastera gak.
huhu

edoraemon said...

giler cun blog ko. hahha
nisak sejak bila ko pandai bermain dgn kata2 nie
:P

Khairunnisa Ithnain said...

ima~~ haha.. ima koya... xtiru dy pon.. :P hahaha~~
faz~~ tenkiu2...*ni puji2 aku ni ade pe2 ke?*
da lama da... cuma, BAKAT TERPENDAM... heee~~
saje je xnk menunjuk. :P

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger