BLOGGER TEMPLATE

Pages

24 January, 2010

~ begitulah ye! ~



fuh.legaaa!! ~
lepas sudah satu subjek... histo gone, come plak MR. ANATOMY..exam histo td erm.alhamdulillah kot.. insyaallah la kot..xberani nk mengconfidentkan diri bg kate putus. berusaha sudah, so skg doa dan tawakal take places!

hari ni agak kepenatan jugakla. xbpe nk tdo malam td. tu la, STUDY LAST MINUTE lg. *sila jangan ikut ye adik2* huhu.. padan muka! isk3..sebaik sahaja aku mengeluarkan diri dari dewan periksa, terus kena bergegas ke department anatomy plak. ade class anatomy! Dari exam hall nak ke anatomy class agak jauh jugakla memakan masa la dalam 5-6 min tuk sampai. itu kalau jalan macam mamat askar, kalau jalan cam mak minah lenggang lenggok lagi lama. and as usual, nama pon perempuan mestilah amik jalan yg macam perempuan kan ditambah ngan perisa perbualan, makin lama la ye duration nk sampai.

ok2.. sbnrnye aku bukan nak cerita pasal jalan mak minah or what so ever. sbnrnye nak cter mender len termasuk plak cerita ini. haish~ ni kalo idea da melimpah ruah mmg cmni la. time keluar dr exam hall, aku tgk budak arab muka dorg mmg sangat-sangat bahagia! kalah org yg berkahwin. konfirm dorg dapat jawab la tuh! tapi xboleh lawan muka bdk malaysia ,semua muka gembira cm nak balek MALAYSIA.. haha...ok2.. aku tipu! tapi tadi mmg la, keluar je dewan semua bdk2 arab berkumpul, dorg berbincang jawapan. pastu aku terdengar la dorang cakap masa lalu sebelah dia, [aku bleh la faham sikit2 ape org arab cakap.. tapi sikit jek kot] ade kawan dia tanya, ko bleh jawab x? ngn muka konfiden dy pon angguk2!


kalau orang arab cakap dia boleh jawab, maksudnya dia memang btol2 boleh jawab! PERCAYALAH! sbb dorg ni mmg kuat ingatan, sangat2 kuat ingatan..!! memory komputer pon kalah ngn dorg taw! xcaya? korang try la cari sorg budak arab, tanya dia soalan anatomy kat dia, pastu bukak buku semak apa dia bace. mesti sebijik sebadak cam dalam buku. Hatta, perkataan an or a, the pon memang xkan tinggal! kalau korg tanya yg xhafal, mmg la dorg xingat! tengok je la Professor, Doctor yang ajar, ayat yang keluar dari mulut dorg sebijik selembu cam dalam buku, mmg macam fotostat. prof dtg kelas hanya bawak ilmu yg penuh kt kepala tnpa buku. Takjub daku seketika. itu la kelebihan dorg, sbb dorg ni mmg rajin membaca dan menghafal al-quran. SUBHANAALLAH..

TAPI... ada satu la yang aku xbape berkenan ngn org arab nih. dorang KURANG MENGHORMATI ILMU.! sedih kadang2. time before exam mmg smua baguslah, pegang buku, sambil jalan hafal. time tuh memang nampak persekitaran cm kat negara JEPUN la. Tapi, bler habis jek dorg exam, dah xjadi cam negara JEPUN da, jadi negara AFRIKA kot. bersepah2 nota. isk3. sedih aku tengok. bende ni JANGAN IKUT apatah lagi dicontohi. mula2 rasa cm nk tolong kutip jek, tapi bler da melambak, xpelah.. biarlah ammu yg biasa sapu tuh kutip... huhu..


mamat arab tu hanyalah model semata2.. fokus pada helaian kertas kt belakang tuh.
~~klik utk besarkan gmbr~~
sedihkan? kitab yg patut dimuliakan tapi.....

*saje nk menginterframekn buku aku.. huhu*

cukupla se dua gambar jek..sekadar cth. ape2pon, MESIR ni tetap bumi para anbiya`.bumi yg doa mudah dikabulkan, dan tamadun2 islam byk started here! dan ape2pon sinilah tempat aku blaja. aku xnk kutuk byk2, krna sesungguhnya I LOVE EGYPT! *berbau retorik sedikit* haha.. aku buat post ni pon sbg ingatan, agar kite xbuat seperti ini. dan biasalah kan setiap bende mesti ade kelebihan dan kekurangan. same jek kt mana2 ngra pon even malaysia pon, ade je yg xsempurna kan? NOBODY PERFECT, ryte.? so... thats all.. :)
sekian tammatlah sudah repekan daku~~ ^_^ peace.!!





0 bebelan korang:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger