BLOGGER TEMPLATE

Pages

05 February, 2010

winter...

H.O.L.I.D.A.Y!!!
                  wahh... pejam celik, pejam buka da hbs exam. alhamdulillah. kejap jek masa berlalu kan? mulai besok, maka bermula cuti WINTER... seronoknya. tp sian zgzgians, time winter break, langsung xde break, coz we have CLASSES.!!! tapi xpe la, nak wat camne, terpaksa. sebagai DOCTOR-TO-BE, kite kena bersedia. Korang bayangkan je la, ni macam ON-CALL. tapi bukan macam lagi, memang ON-CALL pon. Sebab ON-CALL tu diistilahkan seperti dipanggil menjalankan tugas tatkala bukan waktu bertugas. Same goes to us, kirenye kite terpaksa ke kelas bukan pada waktunya. Sila datang kelas ye kawan-kawan. Jangan monteng2. Ala, first week winter jek pon. korang bukannya da ade plan pon kan? hehe..

                    aku ni poyo jek, macam la aku ke kelas. aku tak pergi kelas pon. Nasihat orang jek lebih. huhu. i have an EXCUSE, xpe. Korang xde EXCUSE, xleh ponteng. mengerti? huhu.. tapi even aku ade EXCUSE pon, seriously la aku cakap, aku rasa sangat nyesal taw xpergi kelas. Sbb aku ni budak yg selalu pergi kelas. So, could u imagine how sad am i, when i have to miss class for a week. rasa cm DISASTER! tapi.. aku da fikirkan satu inisiatif lain, iaitu, BELAJAR SECARA ONLINE. so, terubat sikit kesedihan aku. Aku dah suruh housemate aku, webcame ngan aku everyday after class!!. so, aku xde la miss lessons kn? bijak kan? hahaha~

 

bendera malaysia!

aku jadi rindu.
rindu pada kibaran bendera ini. 
Rindu pada nyanyian lagu NEGARAKU
rindu pada bacaan ikrar setiap pagi waktu kt sekolah dlu, 
rindu pada roti canai dan makanan malaysia, 
rindu pada pokok-pokok yg menghijau di malaysia, 
rindu pada KLCC Tower, 
rindu pada udara segar tanpa habuk, 
rindu pada bahasa melayu, 
rindu pada orang-orang melayu,
rindu pada bas-bas, dan LRT,
aku rindu setiap apa yang ada di MALAYSIA.
sgt-sgt merindui.!!!
aku sudah rimas duduk di negara org,
penat memerhatikan mereka bahagia di negara mereka,
aku mahu bahagia,
bahagia seperti mereka,
aku mahu berbicara dengan bahasa ku sendiri,
aku sudah penat
penat menuturkan bahasa asing,
aku ingin pulang....

setiap detik aku berdoa,
agar kerinduan aku itu terubat,
agar keinginan ku dipenuhi,
dan akhirnya,
DOA ku dimakbulkan jua,
terima kasih YA ALLAH...
kerana mengabulkan doa ku
yang selalu kupanjatkan kepada-Mu
terima kasih YANG MAHA ESA,
akhirnya....
AKU BALIK MALAYSIA ESOK!

yehaaaaaa!!!

2 bebelan korang:

HUSNA said...

nisa'..bwk balik nasi lemak daun pisang utk akak!

Khairunnisa Ithnain said...

kak husna~ orait!! pastu nisa makankan tuk akak ea..:)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger