BLOGGER TEMPLATE

Pages

29 November, 2010

bila aku mula merepek!

selamat pagi, tengahari, dan malam!
* mudah korg jawab law nga bce pada waktu2 tersebut*

Aku baru jek lepas daripada penat dan hidup yang xteratur. Maklumla, minggu lepas agak busy sbb ade fiesta zagazig. Ape aku boleh komen, agak best cume biasalah, xsemua sempurna kan. walau ade kekurangan tapi ok lah! tahniah.

Fiesta zgzg tu mcm2 aktiviti dorg buat. Debat, bahas, kuiz and sukan. Aku macam biasa, si-tamak-yang-xsodar diri. Smua benda nak masuk. Bila dah sakit, baru rasa nyesal. pastu bila sakit dah baik, start tamak balek. dan begitu lah seterusnya.

Pasal debat aku xnak sentuh. Rasa macam memperbodohkan diri sendiri jek kat depan tu. Cakap merepek-repek, merapu-rapu, xde point! haha, malu btol. Rasa bersalah yang menggunung, bila ramai classmate datang, then bler tengok aku perform, mesti dorg kecewa kan. SORRY KORANG! lepas ni aku xnak masuk dah, sian kelas aku kalah lagi nnt. hehe. Tapi ape-pon aku bangga la, sbb akhirnya debat ni dijuarai oleh budak 3rd year walau bukan kelas aku! yg penting BATCH aku menang. :D congrats korang.

habis jek debat malam tu, terus rushing nak hafal skrip choral speaking. Yang ini aku boleh komen panjang2. sebab best gler kot choral speaking ni! cerita best, puan conductor yang best, choral speakers yang sekepala. Aku rasa cukup fun. cume yang letihnya kena berlatih setiap petang till malam tu xlarat. Berlatih dalam hanya beberapa hari ini, lepas tu kena wat persembahan. Kalau tersilap sikit2 tu normal la kan? tapi aku cukup tabik spring kat puan conductor, dia mmg boleh terima jek apa pandangan orang. itu yang best! buatnya dapat conductor yg strict, mau stress aku! :P

Frankly speaking, aku rasa tahun ni, aku main sukan hanya untuk fun! rasa best gak rupenyer ek bila kita main untuk suka-suka, Tahun-tahun before ni, aku selalu main sbb nak menang. Sebab tu law xmenang cam emo semacam. Tapi tahun ni walau group aku banyak xmenang, tapi ia cukup menyeronokkan! Habis jek sukan, baru aku terfikir, cmni rasanya law main untuk fun bukan menang. Agak best gak feeling nih! Walau kaki aku da sakit asyik jatuh berkali-kali tersungkur kt gelanggang futsal, tapi ianya xterasa sangat. Itu la, bila orang suruh tendang bola masuk dalam gol, aku pergi bawak kaki dan badan aku masuk dalam gol sekali. apalah! nampak sgt tidak-pro di situ!

ada sorg kawan aku tanya, ko mmg suke ea join aktiviti-aktiviti ni?

aku sengih! Memang actually, aku masuk sbb aku rasa aku dah biasa dengan semua itu. Tapi ade sebab lain dia gak, aku nak masuk sbb :

untuk bakal anak-anak aku! hahahahahahahha~

what the hell right?


i know.. i know... tak de lah, nanti bila aku nak cerita kat anak-anak aku yang aku pernah masuk ni masuk tu,at least btol la. xde la aku klentong bujur-bujur kt dorg. Ni sbuk suruh anak masuk tu masuk ni, tapi bila ditanya balek, mak, ayah pernah masuk ke.pastu cakap pernah masuk. cakap je pernah bila suruh tunjuk bukti mula la cakap, time zaman ayah or mamk dulu xde sijil-sijil macam korang. bila suruh ajar, cakap syllabus da lain, dulu pertandingan lain, xsama mcm sekarang. LAME la.

budak sekarang sangat genius ok! xnak percaya selagi xde fakta. contoh jek, anak-anak sedara aku sekarang, cakap kalau setakat nak menakutkan, memang kena pijak hidup-hidup jek ayat-ayat korang tu.

contoh :
" angah, xelok cakap aku-aku, nanti hantu paku datang"

budak zaman dolu2 :
terus ikut, percaya dan sebarkan. xbanyak bantah.

budak zaman sekarang :
"ala, kalau hantu datang, baca je la ayat kursi. Hancur la hantu tu."
(ini kalau jawapan budak baik)

"Apa kaitan hantu paku dengan pktaan aku? lagi satu, kenapa hantu paku yg dtg, kenapa bukan pocong ke kuntilanak ke "
(kalau dpt ini, masak la nak jawab)

sebab tu, aku kalau nak lawan cakap mama, aku pikir sejuta dua ribu million kali.

1) asbab utama, mestilah aku tkot dosa n dimurkai ALLAH..
2) kedua sebabnya, kalau aku lawan mama aku, nanti anak aku akan berganda-ganda lawan kat aku. uiks tak nak aku.

sebab tu orang-orang tua selalu pesan,

JAGA PERILAKU, JANGAN DURHAKA, sbb nanti anak kita akan mengikut seperti apa yang kita lakukan dan malahan lagi teruk!

jadi, di sini, apa yang boleh kita simpulkan :

"think about ur future children and u`ll be a good person! :)) "

3 bebelan korang:

huessnaa said...

nisa comel..husna agree sgt la dgn nisa..
comey2 je point pasal anak2 tu :D

smg lahir generasi yg hebat insya-Allah :p

intanpayung said...

SUKA POST NI SBB BYK PUJI AKU.HAHAHHAHA

p.s-knp kebelakangan ni org asyik cakap pasal anak?

Khairunnisa Ithnain said...

kak husna~ thanks sbb puji saya comel! ahahaha~
anda juga.. semoga dan semoga! :P

intan~ ala, tu pon sbb mood aku nga baik nk puji ko.. pas ni, aku buat post kutuk ko lak...:P

eh? yker? tah.. tu dorg la, bru pkir lately, aku da lama pkir da..:P
and u should think about it too~

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger