BLOGGER TEMPLATE

Pages

02 December, 2011

4th year.

assalamualaikum.

Bila lama tak menulis blog, bila nak tulis rasa sangat janggal. Sangat.

Alhamdulillah, sekarang aku dah berada di tahun 4 dengan segala keberkatan dan nikmat daripada Yang Maha Kuasa. :)

Rasa macam banyak benda nak cerita but I dont know how to start it. Aku masuk tahun 4 dan tahun ini adalah tahun clinical years. Seriously, how to start eh? hurrm. Akhirnya, penantian aku untuk masuk clinical ahirnya tercapai. Sekarang saya belajar di hospital dah. Big grin.*jakun* . Selama ni jeles je tengok senior2 kuar masuk hospital, now I am here. :D

Tahun ni aku belajar 4 subjek, which are Ophthalmology, ENT (Ear Nose and throat), Forensic dan Toxicology and lastly ramai-org-kata-subjek-ini-bosan Community Medicine. Tahun ni dah start tengok operation and pelajaran lagi menarik tertarik. Seronok!

Senior-senior ramai kata tahun 4 ni tahun Honeymoon, tapi serius aku tak nampak mana honeymoon nya. Dengan unexpected examnya, kelas yang tersangatlah packed dan kelas yang sangat kecil dan kuantiti yang sangat ramai, serius tak nampak bulan madu itu. Bukankah bulan madu itu patut digambarkan seperti ini, "cuti yang banyak, kelas sedikit sahaja, takde exam langsung melainkan exam round, kelas hanya diduduki beberapa ketul manusia, dan kelas berhawa dingin"~~~ hoho. berangan!

Setepek aku kena sound kat twitter bila aku update ps honeymoon ni " BUDAK MEDIC MANA ADE HONEYMOON". Ye lah, ye lah, tak honeymoon, bittermoon. puas? :p

Anyway, setiap pelajar akan dibahagikan kepada 4 group dan masing2 akan masuk round bergilir2 untuk subjek2 kat atas tadi. Semua round berjalan selama 2 bulan dan lepas tu tukar. Macam group aku sekarang tengah round ophthalmology, so after 2 bulan kena tukar pulak round forensic lepas ni.

Sememangnya, aku ingat tukar round macam tukar shift kerja malam, punch card then balik rumah, rupa-rupanya tidak, exam akan diadakan for every each round, dan masuk 25% final marks dan markah dia 50 marks. Rugi la kalau tak study btol2 kan? 50 marks akan hilang mcm tu. Point aku sebenarnya tulis blog ini, tak lama lagi aku exam final round untuk ophthal pada 11 Disember dan seperti biasa,

"KORANG DOAKAN AKU YE. SEMOGA AKU CEMERLANG DAN PASS ROUND NI DENGAN JAYANYA, DAN DAPAT DOC DAN PATIENT YG MUDAH BG TOLERANSI DAN SOALAN PON TAK SUSAH DAN DOC LEMBUT HATI BAGI AKU MARKAH BANYAK. "

amin ya rabb.

p/s terima kasih korang yg doakan. Nanti bila aku ada clinic sendiri, aku bagi korang diskaun la tapi syarat datang klinik aku. hehe.

Lots of love,
♥♥♥♥♥♥♥♥♥
sayang korang. =)

0 bebelan korang:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger