BLOGGER TEMPLATE

Pages

06 January, 2011

Beethoven- Fur elise.

assalamualaikum.

FUR-ELISE.

Pernah dengar lagu ni? Alaa. lagu yang selalu dorg letak kat music box tu. Tapi biasanya music box yang mahal la. kalau murah punya, lagu dia lain sikit. Dia punya bunyi ade berapa tak sedap. Tak pernah dapat music box? OK2. jangan buat muka comel sebab pasti aku takkan belikan tuk korang punya. hehe. sebab aku pun tak pernah dapat music box yang mahal-mahal. Yang kat kedai dua henggit tu pernah la dapat.

Tadi ak search-search kat youtube lagu2 piano *btw, aku suka dengar lagu-lagu piano ni*, terkuar pasal lagu Fur-Elise ni dan secara tak sengaja aku terimbas kenangan lampau yang menghantui aku. Kenangan ni buat aku jadi penakut nak main kt keyboard lagu ni. Padahal lagu tu la antara paling aku expert main(tu pon sebab cord dia senang nk ingat). Xmau dah main.

Nak cerita ke ndak ek?

Aku cerita je lah. Time waktu tu berat aku 5* kg, *haha. sungguh tiada kaitan*. Back to story! Time tu kalau tak silap, tahun di mana Dr. Ali kesayangan masih mengajar aku dengan erti kata lain, time tu aku second year laa. hehe. (sekarang Dr. Ali dah pindah ke Libya). Kitorg pakat-pakat la nak hadiahkan keyboard kt sorg housemate ktorg. sebab daripada first year, dia duk tgk jek keyboard tu law lalu kat kedai ghazrawi. Dan macam biasa, bila dah ada keyboard, semua orang gatal tangan nak start main. Aku ape lagi, setiap petang, habis jek kuliah terus jek cari keyboard nak main. Tak kisahlah lagu arab ke india ke, asalkan boleh berbunyi. Nak dikatakn HAMPIR SETIAP HARI. tengah gian orang kata.

Gian pada hadiah orang. Bagi orang hadiah tapi jadi buruk siku lak. Dan lagu mukadimah setiap petang menjadi kewajipan adalah Fur-elise. Lagu ni kan cam jiwang-jiwang sweet. So, ape orang kata, starting mesti kena bagi feel sebelum memainkan lagu 'rosak' yang lain, kan? Plus kena cover benda yang kite pro letak depan, biar bler org dengar, "WAH, HEBAT KO MAIN"! kikikikiki~ the rest, lantak pi lah! haha~

Sampai lah satu hari, waktu tu housemate aku semua keluar. Masing-masing busy. Tinggal la aku sorang-sorang kat rumah. Dah sorang-sorang kat uma aku pun start menari-nari kan tangan yang keras meras ini atas keyboard tu. Main punya syiokkk sampai azan magrib. Aku pun berenti jap bagi hormat azan, pastu sambung balek! punyalah tengah ketagih.

khusyuk punya khusyuk main, sekali tiba-tiba. Aku dengar ade orang macam berjalan kat ruang tamu aku. Aku bajet housemate aku balek. Jerit2 nama dorg, tapi takde balasan. aku diam je la. Sambung main. Makin aku main makin kuat. Kali ini lagi aggresif bunyak dia, sampai aku dengar bunyik orang pakai selipar dan pergi ke arah dapur. Dia cm seret la selipar tu, aku dah cuak. Sebab kalau housemate aku mesti dengar dorg bebel2 masuk. Bilik aku kan straight dengan bilik air dan dapur, intai2 tak de orang. Bulu roma dah meremang-remang.

Terus aku matikan keyboard tutup pintu bilik dan bukak komputer nak pasang ayat al-quran. Tekan punya tekan, sekali lappy aku jammed plak. Adoi time ni la dia jammed. Pucat punya muka xyah bicara lah. Aku duk pegun kt atas katil tak bergerak. Gila kau nak pergi dapur time ni, mau pengsan aku. Dan tak memasal, ada air menitik-menitik jatuh ke muka aku. shhhhhhhh.. aku menangis la maksudnya tu. haha. Time tu kaget da. Lappy tu lembap pula nak restart balek, aku call housemate2 aku suroh balek cepat. after 20 min housemate aku balek. Nasib la, kalau tak. aku rasa mau pengsan aku. Sejak hari tu, aku jadi seram nak main lagu tu. :D

Aku cerita kat kawan-kawan aku. Ade kawan aku cakap lagu tu memang berhantu. Ade orang mainkan lagu tu sambil bunuh kekasih dia. Betul ker? Kiranya tu roh kekasih yang kena bunuh, ala, mcam ala-ala cerita lagu Sephia SO7 tu. Tah lah labu. Aku pun xtaw. Waallahua`lam.

tapi aku rasa, dia nak bagi peringatan kat aku bahawasanya

"TIME MAGHRIB BOLEH TAK BERHENTI MAIN KEYBOARD?? PERGI SOLAT DULU!"




jangan risau. Kisah ini berlaku di rumah lama aku. bukan rumah baruku yang indah! :D






0 bebelan korang:

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger