BLOGGER TEMPLATE

Pages

16 June, 2010

kisah mo`men & tag senyuman comel.:)

salam semua.
tengah2 duk layan feeling baca satu artikel mengenai perancangan jahat yahudi laknatullah, (first thing aku nak bgtaw pasal artikel ni sblum korg, sila berhati2, sbb kalau baca balek smua ayat2 paderi tu, actly ayat dia sangat2 psyhco. sila bersedia fizikal dan mental. jangan xpercaya dan jangan percaya sgt. sbb kdgkala dorg saje nk bg kte psycho buat kite akan terfikir2 dan tanpa sgja boleh tersyirik. faham?) tiba2 mengidam nak makan mo`men. serius. dari ari tuh lagi aku duk berangan2 nak makan. and hari ni aku xkire, aku terus ajak housemate aku g gak. sbb da kempunan sgt2. sedap gler weh! serius. kt tmpt korg ade ke? mesti takde kan. *ketawa dgn riak* haha..

pas asar ktorg pon trus bersiap2 nak g makan. sambil jalan lenggang kangkung, uma ktorg smpi g pintu gerbang nak masuk kwsn ktorg jauh gak la, ade la amik masa dalam 25-30mins, tu klo slow2 la jalan. nga jalan2, tgk dr lorong dpn, nampak kak yun ang the gengs. pakai cantik2. hah, taw sgt la. bebudak ni, klo pakai cantik tu xlain xbukan mesti nk g makan2 or nak g cairo or g majlis. faham sgt da. xsmpt pon nak borak ngn dorg, dah nek taxi. ktorg pon teruskan je la perjalanan. da la skang ni makin panas, aku lak boleh pakai serba hitam ari ni. mau xmenyerap haba. xpasal dapat sauna free petang tu. adui.

tengah2 jalan otw nak g mo`men tibe2 pak cik taxi berenti lak. bleh plak pak cik ni nak berenti2 kan. da la panas gler. suka suki jek berenti nk isi air kt keta dia, before2 ni xnk lak pulak tuang air, time ktorg nek la plak, dorg nak isi. ayo~ aku pon ngn housemate berbual2, skali tibe2 aku terpandang sumthing kt atas deckboard (btol ke nama dia.hentam jela labu) ade al-quran. subhanaallah, bagusnye pak cik ni bawak quran, tgk quran tu pon da lunyai, mesti slalu baca. kat msia nk jumpa pak cik taxi bwk quran, payah kot. 1 in millions la. skali tbe2 kt bwh quran ternampak tasbih! hah. aku baru teringat yang aku nga carik tasbih. klo kat hussien or cairo tu melambak la, tp xkan la nk cari tasbih semata2 trun sana, malas la. ari tu survey2 gak kt kedai2 buku agama, dorg pon xde jual. tmpt aku ni cm kampung skit, payah nak jumpe kot. maybe dorg banyak buat sndrik (kot).

pas dia masuk aku pon tny. "lausamah, fin ente yastari da?" (mana awak beli tasbih tu) *smbil tnjuk tasbih dia*. dia pon, "di? di min saudi arabia, hadiah min sohobi.(ini, dari saudi arabia, kawan aku bg" . aku pon tny," law fiz zakzik hena, fin maugud da? aiz isytari.enta a3ref?(kat sni ko taw x kt mne tmpt jual? aku nak beli) tiba2 dia kuarkan tasbih tu and dia bg aku. aku pun, eh, tanya je kot. bukannya aku nak beli dia punye pon. "enti huz di, wallaahi ana maugud kathir.(ko amik la, aku ade byk tasbih ni". eh, kesian kot. xnak aku trime, "laba`sa. ana as`al bas"..(Eh, xpe2.. aku tny jek.) pastu dia paksa gak suh amik. aku terkedu gler. last aku pon amik n still muke nga terharu. hoho~ alhamdulillah. terkabul gak impian aku. dan secara tiba2 aku jadi tersayang kt org arab. hehe. aku mmg diam sbb terkedu dan terharu sgt sampai la kt kedai mo`men. mungkin dia sudi bg kat aku sbb aku tanya dengan muka ikhlas dan cute (kot).haha. *aku ade cakap ayat ni kt kwn aku, pastu dia boleh nk muntah kan. isk3. korang rasa ptot ker? xptotkan. sbb ianya hakikat. wakakaak*

sampai2 jek, tbe2 aku tgk kak yuni and the gengs, nga tempah order. haha. da agak da, mesti nk g makan. ape lagi kalau gegirl da berjumpa kan kecoh sakan la mo`men. ditambah pulak ade nye kak teah, fazliana, aisyah, kak sufi, mmg hot la ktorg. bayangkan bercerita dari cerita BIODISC, pastu sampai la ke cerita nabi muhammad (hah, see! ktorg cter psl mender baek. . mitos yg mengatakan pompuan klo berjumpa mesti mengumpat itu adalah karut. karut3..hehe), cerita mimpi seram, dan usrah and the last ade satu cerita (cerita ker?) yang membuat kan aku dan housemate rasa begitu bertuah dan beruntung jumpe dorg hari ni. serius. ape dia? mana leh gtaw, t la aku cter. pastu campur nga aksi lucu masing2 sampai ketawa gila sakan, buat macam uma sendirik jek, padahal xsedar nga duk kt kedai tu. aisyah la g ketawa mcm nk jerit, smpi org arab naek tny kenapa. LOL! sengal sungguh. naseb bek la tmpt org, kalo kt msia la wat cmtu, konfirm2 law ade mak cik2 kat stu, hbis kena reject jadi menantu kalau xde mak cik, habis la kena sound kaw2 punyer. tobat2. haha. janganlah terbawak2 sampai ke msia.

faz la paling byk cerita, dia mmg byk mulut tapi she`s really nice! *ok. faz, mo`men satu. penat puji ni* cter punya cter sampai la faz ckp, yg dy ni asyik update blog jek. sampai satu hari 3 kali post, gler free kan. ala, aku malas jek nk cakap, budak2 kt sni smua cmtuh, cakap xbace buku la, xstudy la, slalu update blog la, tapi bler kuar result, SEMUA GEMPAK2. Malas da nk caya korg. kan? kan? hehe. samapi la faz ckp, eh nisa ko x buat tag ke? tqa mamat tag ko. aku pon? owh.. ade ea, aku lama xbukak blog org.
aku balek2 dari mo`men, terus bukak blog tqa nih, bukak2 jek trus tgk. dan

haha. mandai jek ko, tqa. mne ade aku banyak mulut. mulut aku satu jek. cuba kire. haha~

dan tiba2 bila aku bukak blong intanpayung

see. dua org da ckp aku senyum comel ni, ade sape2 lagi nk ckp?? *ha ha ha "ketawa dgn bungga"*
tiba2 aku terpikir, jadi mesti ni antara sbbnye kenapa pak cik arab tu sudi nk bg tasbih kt aku. eh ada yg nk muntah lagi? haha. rileks. saya tahu anda cemburu. muahahaha~

aku rasa pak cik ni mmg ptot mng award senyum plg lebar.

cube korang perhatikan muka siti ni ngan muka aku. ade persamaan kan? cpt2. sape taw persamaan dia aku belanja mo`men. s e r i u s ni. ^__^ V

and hah. amik la, gmbr ni. xleh senyum lebih2, nnt ade yg terpikat. lala~ ok2. nisa stop berangan! haha.

and for yg bertuah,

org uk (anda byk masa lenggang kn? sila buat! :D)
nabilla hannan (dia ini fotogediks.ops.hehe)
atiqah anuar (sbb dia suke sengih)
kak husna (suka tgk dia senyum)

sila buat tag ini. wajib! ngeh~

peraturan dia :
1) wajib buat. *paksa korg ni*
2) pastikan gambar seorang.
3) mesti la senyum yg paling melembar yg korg rasa korg ade.
4) follow pengetag. (xyah la. ni aku xpakse)
5) sila tagged 4 org yg anda rasa dia comot. eh. comol. payah no nak sebut haih. comel.

ok. tu jek. post kali ni nk cter psl tag jek sbnrnyer. muqadimah xleh blah kan panjang.
semakin hari semakin pemalas, rasa cm da hbs exam jek. ok! aku harus stop main internet.

p.s
entry sepatutnya di publish kan 01.00am yg lepas, tetapi sebab kelambatan internet tahap tortoise baru la nk publish 5.20pm ari ini.

p.p.s
aku baru perasan entry ni lebih banyak memuji tuan punya blog ni, so klo korg rasa boring nk muntah hijau ke, sorry la ye. dan cikgu hamsan ksygn aku pernah cakap, pujilah diri sndri, krna anda sendiri yg dapat memuji diri anda dgn ikhlas.

p.p.p.s
aku ade oral anatomy ari sabtu ni, doakan ea. ^__^

4 bebelan korang:

edoraemon said...

entry nie pon banyak puji aku!!
hahahah
(ketawa bangga)
haha
plastik mo'men lah aku belanja!
:D

Khairunnisa Ithnain said...

faz~ cisss kamu.. penat2 i pujik u, u blnje i plastik mo`men jek kan.. smpy ati u nokk.. :(

Tan Sri Kroll™ said...

ehhh...bace blog ko baru perasan kena tag jugakk..hehe...

Khairunnisa Ithnain said...

tan sri~ adoi tan sri2! taw la busy.. smpi xperasan org tagged ko.. hahaha~!

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger