BLOGGER TEMPLATE

Pages

15 June, 2010

saya bukan kaki gaduh~

hahaha... saja bikin status gempak.. muahaha~

sedang2 khusyuk study tbe2 ade dgr bunyik lagu "menyesal" herlambang. sape la pagi2 buta anta msg ni. aku nga mamai+blur pun bukak la. sekali...........

"wei..adik comel (ok. ini aku tmbh sndri..hoho..) ko wat gape? mom ade msg ko x? mom tny asal xreply..
wei,blik la cpt ak bosan gler2 da ni,thap dewa,thp cipanzi,thap badak n gajah. nek bingung aku

haha. rindu aku la tu. muahaha.. akhirnya dia mengaku pon rindu aku... aku pon...

ooo..baru nk rindu aku ea..tyme aku kt uma, gaduh jek sokmo and bla bla bla

skali :
dah ko yg sokmo cari ngn aku.. cmne aku xgaduh.
*skg ni akak aku nga sbuk blaja bhsa ganu, smpi rimas aku nk ckp ganu balek.. al- maklumla ehem2 org ganu*

aik? aku ke? kalo la msg ke msia semurah celcom upax, da lama aku betah balek..tp sbb mahalkan, ckp yg perlu jek. kena pandai bajet.

itulah aku dan dia. selalu jek gaduh. xdela smpi gaduh bertumbuk2. tapi eh, pernah jek. waktu kecik2 dulu. hehe. asal jumpa jek, mulalah. kadang2 xjumpa pon, leh gaduh. kelakar. tapi best wat gaduh2 ni. aku rasa GADUH DALAM ADIK BERADIK SGT SWEET.
teringat time aku kecik2, nga gaduh mesti ade yg menang. so, aku akan buat perkara-perkara untuk memenangkan diri aku even dgn taktik bersih.

perkara2 aku buat time rasa cm xde harapan nak menang. ataupun sbb xnk kena marah.

1) menangis semahu-mahu hati. kadang2 saje je kuat2kan nangis tu padahal air mata xdela kuar byk mana pon, sje highkan sound sampai mama dengar, bler mama dengar mestilah akak aku kena marah. yg tengah menangis xkan nk marah lagi, mau lagi kuat. bijak kan?

2) mula buat mimik nak nangis, sbb kalau aku nangis, nnt mama dengar, mama mesti akan marah, dan akak aku akan kena gak, so, dia akan pujuk. time tu mula aku jual2 mahal, xnk makan pujuk, sbb tahu pas ni mesti dia akan ckp cmni, ala diam2, ptg ni akak belanja cornetto. time tu, hati suke da, plan success. tapi, saje tmbh nangis2, sbb t akan berbunyik lagi ayat, hah, dengan jajan potato chips ea. diamla adik. time tu terus berenti. nak ngis lagi? xpasal akak aku ckp, mau makan penampar? bek la aku berenti. hehe.

3) bler nga gaduh cm pukul2 bantal or silat2, terus buat jatuh and mengerang kesakitan. dengan mimik muka yg real. terus akak aku berenti, nnt dptla tgk muka cuak dia. so, terus xsambung main.

4) ugut nak bukak rahsia akak aku. biasala tu, aku akan ugut, hah, adik bgtaw mama rahsia ko.cakap kat abah sekali. so, xnk rahsia terbongkar, maka mengalahla beliau. dan padahal, rahsia tu aku da bgtaw mama da pon. hahaha~

5) mender ni bler aku pkir balek, kelakar gler. bler gaduh jek, aku akan ugut nk bgtaw kt mamat yg dia pernah suka, yg akak aku suka kt dia. hahaha. funny kan? padahal la, bler pkir2 balek, bagusla kan. ade org nak bgtaw, xyah susah nk simpan2 feeling. kalau time da besar ni aku ckp, mesti akak aku nak. hahaha~

6) yang ni terbalik lak. aku akan ugut kunun2 nk ckp kt mana2 budak laki yg suka kaco dia yang akak aku suka kt dia. haha. funny gler. haish, klakanya time kecik2 dlu, xmatured btol.

7) lagi satu, taktik bersih. dengan amik barang2 kesayangan dia, aku pun akan buat2 cm nk buang la, nk pecahkan lah. barang kesayangan kot, mau menangis dia kalau biarkan aku pecahkan. hehe~

banyak jek lagi idea2 jahat aku time kecik2, cume xingat da. and kesian akak aku, bler da besar2 ni, bler aku buat hal, susah dia nak mengalah and even kadang2 benda yg sememangnya aku salah pon, aku nk menang gak. kesian akak aku. sabar ea. hehe~

teringat dulu, aku pernah pakai baju baru dia. dia xpernah pakai pon lagi baju tu. tapi sbb da comel sgt, aku pon terus melamar nk pakai baju dia g bandar. Mula-mula dia xbagi, tp lepas da pjuk2, rayu2, akhirnya dia bagi gak. aku pon pe lagi, hepi la. and dia nye syarat suh basuh baju tu pas pakai. aku pon, angguk je la. pas balek tuh, aku pon terusla nak buat baik, campak baju tu dalam baldi dengan niat nak basuh baju dia. aku pulak boleh xperasan yang ade baju blause len kat dlm baldi tu, aku pon dengan senang hati mencurahkan air ke dalam baldi itu dan letak sabun. aku pon biarkan la bpe minit.

skali bler aku pergi balek kat baldi nak basuh, tgk air kt dlm baldi tu jadi warna merah, aku pelik da. baju tu putih2 ungu, cmne leh kuar warne merah lak. aku pon angkat, skali tgk, subhanaallah, kt bawah tu ade baju blause warna merah menyala yg mmg sudah terkenal dengan kelunturan warnanya. time tu cuak xterkata, aku basuh2 baju, warna tu still xturun. ma aku suh letak clorox, aku letak2, xhilang jugak. nasib baiklah time tu dia tengah tido. aku pon tgk ma aku, ma aku diam jek. sbb taw pasti MAK CIK itu akan mengamuk punye.

aku da buntu, aku pon pergi cari baldi warna merah dan rendam baju tu kt dlm baldi tu. dengan harapan dia xkan perasan. sekali tah cmne, bangun2 tidur, dia trus tanya aku da basuh baju dia belum. aku pon ckp la nga rendam. mne la oerasan dy g tgk baju yg aku rendam tu, xsempat en nak halang, dio da angkat. maka, menjeritla dia aku da serba salah. lagi2 bler dia da start nak nangis, aku da cuak. dia mula bebel2 kt aku, suh ganti la. aku dengan innocent xtaw nk wat pe, amik duit trus bg kt dia. i bg lebih dr harga baju dia taw. tapi dia still nangis lagi. ye la, da la xpernah pakai lagi, sekali aku pakai terus rosak gtu. menangis lagi. aku faham kesedihan itu tp janganlah ye ye no ngis. aku da mintk mahap, da ganti,still ngis lg. aku da geram, last2 cakap cmni :

yang akak nk ngis2 sgt ni kenapa? adik da mintk mahap kan? duit pon da bg. benda ni semua da terjadi kan?. dan baju akak rosak ni pon semuanya da tertulis kt luh mahfuz. semua kat dunia ni, segala ape kita buat da termaktub. Dah tertakdir da. Adalah tu hikmah tye, ALLAH xnk bagi akak pakai baju ni. semua kan da ALLAH tulis, kalau ALLAH kata kun fayakun, maka jadi jadilah. benda duniawi ni nk ngis sgt. cubala nangis kerana ALLAH ke...

hah, ko. xpasal2 terima ceramah bebas dari aku. terdiam terus akak aku. aku masuk bilik, and terus tido dlm keadaan serba salah. tp cm xptot kan keluar ayat ni? xtaw la cmne terkuar. aku xterpikir pon.ia terkeluar. dan tyme tu sedara mara aku ade gak, dorg pon terdiam. dan aku pon xtaw cmne la bleh terkuar ayat ni. dan hingga kini aku terus tertanya2. sekian.


2 bebelan korang:

Muhammad Fakhrul Rozi Abd Rahman said...

amboi banyak masa buat entri panjang2...tapi serius lawak, nangis2 gelak...

Khairunnisa Ithnain said...

ini selepas exam ari tu, tensi.. so buat la.. hoho.. thanks~ :)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger