BLOGGER TEMPLATE

Pages

11 June, 2010

TOP 15.....

salam 1malaysia.
lets read about :

TOP 15 BAU KURANG MENYENANGKAN.


15. TINJA MANUSIA DAN HAIWAN.

sejenis pepejal dan cecair yang dikeluarkan melalui proses defecation and urination. Untuk maklumat lanjut sila tanya diri sendiri. hehe~

14. IKAN BUSUK

Rotten Fish

Kepada peniaga-peniaga di luar sana, janganlah menggunakan ikan busuk di dalam masakan korg, sbb bau ikan busuk antara bau yang paling kuat ye. sekali dua tipu boleh la kot, lama-lama kantoi jugak. Lagipun bukan ke berdosa menipu2 ni, di alam kubur nnt, badan anda akan membusuk, xtkot ker? insaf2.. *Salah satu sebab aku xsuka makan ikan, sbb tkot makan ikan busuk. euww~*

13. PENGKOMPOSAN TUMBUHAN

Compost Heap

Komposan tumbuhan adalah penguraian tumbuhan oleh mikroorganism tertentu dan menjadi nutrient untuk tumbuhan yang lain. ianya jadi busuk disebabkan oleh pengeluaran isothiocyanates ketika proses komposan berlaku. Jadi, kalau tiba-tiba korang kat hutan, tiba-tiba terbau mender busuk, sila jangan pikir bukan2. Jangan takut2 nk tegur, TEGUR JEK. sebab tumbuhan xboleh menjawab teguran korg, ok? :D

12.PEREPUTAN DAGING/ BAU BENDA TERBAKAR.

Che

Bau pereputan daging2 manusia atau luka-luka yg xsembuh sangat kurang menyenangkan. dan juga bau2 hangit macam korang2 yg suka berangan kat dapur, samapi masakan hangus terbakar.

11. ASAP2 KILANG

Bton Sewer

Asap2 kilang terkandung bermacam2 gas termasuk gas toksik ataupun tidak. pencampuran banyak2 gas ini menyebabkan penghasilan bau yang kurang menyenangkan serta merbahaya utk sistem pernafasan. antara gas2 yg terkandung adalah CO2, ammonia, methane dan sbgnya.

10. BANGKAI BINATANG

Road Kill

Contoh paling mudah, bila bangkai cicak tersepit kt almari baju. "Wangi" kan bau dia?

9. BAU MULUT

Smiles1

Wajah kiut la mcam siti nurhaliza ke, hensem macam fahrin ahmad, kalau xgosok gigi, jatuh saham la. mmg aweks2 larik la. Tapi kalau korang da gosok gigi hari2, tapi still berbau, g jumpe doc, sbb gigi korg ade mslh tu. dan salah stu tips nak taw mulut korg busuk ke x, aku pernah terbaca, korang jilat tgn korang bukan kt telapak tgn, pastu tunggu smpi kering and bau. selamat menikmati bau mulut korg.

8. Skunk

Skunk

skunk? aku pon xpernah jumpe binatang ni, dan xtaw la bau dia mcmana. tapi, skunk ni mengeluarkan bau tu sbg pelindung diri drpd musuh. Kadang2 aku terpikir, kalu la tiba2 kena tangkap ngn harimau ke kan, kalau kita fart kat harimau tu dia lari x ek?

7. BAU ANJING BASAH

Wet Dog

ini pon sama. aku xpernah dekat ngn anjing so, aku xtaw bau dia mcmana. kalo korg nk taw cuba tny kawan2 korang non-muslim yg ade bela anzing ni. and aku xdpt bygkan mcmana dorg bleh bela, sedangkan bau anjing lebih hebat busuknya daripada bau tinja manusia. eee~

6. MAYAT

Decaying Flesh

aku xpernah bau mayat walaupun selalu bermain dgn mayat kat gameah, sbb mayat kat gameah dorg da mandikan dengan formalin. dan serious, aku suka gler bau formalin walaupun kadangkala menyakitkan. tapi aku pernah baca hadith, yang bau bangkai manusia adalah lebih busuk daripada bangkai binatang. dan mmg terbukti da. dan korang nk ke makan mayat? so, kurangkanlah mengumpat! :D

5. MAKANAN BASI

Rotten Food

bau ini aku paling xsuka + meloyakan. sbbnya dari ada selera nak makan, terus xde selera bler terbau. T__T

4. AIR TERCEMAR

Kid-With-Stagnant-Water

dan ini. sape nk bau boleh dtg ke zgzg, dan aku akan bawa korang ke sebuah jambatan dekat jek dengan kuliah aku, dan korang boleh menikmati bau ini.

3. BAU GAS METHANE

Fart

Farts. korang da arif kan? klik sini untuk mengetahui jenis2 farts. ^_^

2. Hydrogen Sulphide

Disgust Factor Man

pernah bau telur busuk? hah, dalam telur tu ade gas ini.

1. BAU KAKI DAN BADAN MANUSIA.

Armpit-Odor

*gmbr di atas <-- pertandingan bau badan paling kuat. :))*

jeng... jeng...jeng...

inilah yang aku nantikan.. dan no wonder la kalau korang semua xtahan dengan bau minah dan mamat arab2 kt sni. korang xsalah kalau korang kutuk dorang or xtahan ngan bau dorang, sebab BAU BADAN NI JATUH NO SATU KOT!! bau yang PALING KUAT! kalah bau mayat dan bangkai2 kat atas. hebat..hebat..dan aku tiba2 rasa macam nak keluarkan artikel ni dan tampal kat gameah, kt musolla perempuan biar mamat dan minah2 arab tu semua baca. hahaha~ TAMPAL BESAR2.. dan sebelah dia pula aku selitkan ngan iklan deodorant. huh.. mmg bagus. dan kat luar sana, please stop asking me kenapa xnak cari pakwe arab. Inilah antara sebabnya kenapa aku xnak dan xsuka ngan mamat arab. dan juga kenapa aku xnak carikan korang pakwe arab. faham?

memang HANDSOME & CANTIK2, badan sasa, tinggi, hidung mancung, pipi tersorong2, sekali lagi aku ulang HANDSOME & CANTIK, again HANDSOME & CANTIK tapi ..........................................., sudah tiada guna rupa kacak dan cantik wajah itu. :D

lagipun, bak kata JAMAL ABDILLAH

sapa bilang jejaka dan gadis melayu xmenawan? hahaha~

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger