BLOGGER TEMPLATE

Pages

08 June, 2010

what a clumsy day! =,=

salam semua.
ok. semua tgk perencah kt bawah ni.
tgk btol2. cam kan antara perencap sup ngn perencah kurma.
ok. sila perhatikan perencah sup kat bhgian tepi skali.

ini rempah kurma.

see! no different kan? sama jek kan? warna pon lebih kurang dengan kulit luar dia transparent, so dont you think people can mistook it? and yes, you ADABI, make sure lenkali warne bagi kasi lain2. ok? pastikan warna lain2, bukan seakan.ngeh~ mula da menyalahkan ADABI lak, padahal diri sendiri yang salah. i hate myself today for being sooo clumsy! xtaw la nape hari ni xleh nak berfikir secara waras, semua buat serba xkena jek. aiyo~

al-kisahnya :

konon-kononnya ari nak masak nasi ayam special, siap pesan kt jiran sebelah jangan masak, sbb nak masak "best" ari ni. sesi memasak start, sbb ari ni bukan jadual sape2, so, semua org terlibat masak. aku masak nasi ngn sup ayam. kak ya, goreng ayam, adilaa salad and olso sambal. g dapur siap bawak hp, sbb smgt nk masak resepi nasi ayam yg mama send ptg2 td. Mama nye resepi nasi ayam mmg sedap gler, tapi sayang seribu kali sayang, sampai kat anak dia, resepi trus hancur! T__T sorry ma :(.

mama pesan nnt jangan lupa letak garam kt nasi pas da masukkan bahan tumisan ngn air kat dalam nasi. aku pon, ok2, ingat2.. sekali pas da tumis dan air da letak dalam rice cooker, aku letak dua sudu garam and akan tambah second time sbb takut masin lak. bler da excited masak, sekali lupa nak tgk nasi tu sampai la nasi tu dah masak, dan terlupa letak garam second time. Maka, alamatnya TAWAR LAH nasi aku. then, xpe la. tu mender biasa la kan. cakap untuk menyedapkan diri. padahal rasa cm aiyo, cmne lah boleh lupa.

ok, pastu sesi masak sup ayam. ni da buat yg paling terbaik la. buat elok2 dan sesempurna mungkin. masak dengan penuh keayuan *ok, saya tahu anda nak muntah, well itu bagus!anda ada tanda2 pregnant. sila ke klinik tuk rawatan selanjutnya :D dengan penuh kesopanan, memulakan masakan. dah tumis bahan2, da siap semua, nak masukkan perencah sup jek. pastu lupa lak, perencah sup kt uma aku, hah, lupe nk btaw, yg aku tumpang masak kt uma sebelah, sbb kt uma, kak ya nga goreng ayam, dapur satu lagi tu lak xleh guna, so jadi lah parasit sementara menumpang di uma sebelah. Aku pon capai la perencah sup dan terus bancuh air dan nak tuang kt dalam tumis td.

Dengan penuh ketatasusilan aku pon meneruskan perjuangan aku yg masih blum sempurna. fuh ayat. skali kak ya datang then dia cakap.
Eh, nisa. kalau nak masak sup guna kurma, boleh ea?"

aku pon cm pelik, ape kena mengena kurma ngn sup lak ni.
"ku
rma?"
"haah la. ni serbuk kurma" dia tunjuk peket kurma kat atas singki. Aku tengok!
WHAT??????!!!!!! serbuk kurma ke aku masuk kn dalam sup ni. subhanallah. cmne aku leh xbezakan kurma ngn sup ni.T____T. dan mula lah dapur bergegar dengar jeritan kecil ku. so, then ape lagi, terpaksa la buang kuah kurma tu dan masak balik. nasib bek la, aku baru letak serbuk kurma tu beberapa minit jek. law da nk setengah masak, maunya rasa @#$%%&^! sob3.
pastu, alter2, ok. sedap balek da. da rasa kuah sup. bukan la rasa kuah kurma. :D

ok, then erah anta mesej dia nak pinjam polistren. coz ade majlis kt uma dia. dia da bgtaw awal2 suh aku ready2 kan smua. and when she arrived kt uma aku setelah usai jek berlaku incident2 ni, aku pon yang nga blur2 pon slumber jek trun. *my house 24 hours kena kunci, so klo org dtg kena trun untuk bukak main gate kt bawah, atas keselamatan utk mengelakkan pencuri2 dan pak cik arab GS nek uma ktorg* skali bler da sampai bawah masuk2 kunci, rupa2nya salah bawak kunci. naek atas balek, dah turun2, skali lupe la plak bawak polistren. SUBHANALLAH, ape kena la ngan aku ari ni. Naik la atas balek, amik polistren then baru turun. nasib la da pindah uma baru yang ade lif. cuba bayangkan kalau still kt uma lama yg terpaksa nek tangga smpai tingkat 7? really cant imagine it.erm tu la kan. kalau duk berangan2 jek law buat keje. semua xjadi. time ni, barula aku sedar, kenapa orang2 dulu selalu cakap, jangan berangan2 kat dapur, nnt dapat kawen ngn atuk tua. Sebab bila kite berangan, mulalah semua xjadi. dan housemate aku sorg cakap aku "inilah penangan cinta".. sebab tu buat keje serba xkena..

haha. cmne nak ada penangan cinta cik akak oii, pakwe pon xde. nak pikir sape? haha.

tapi tiba2 teringat waktu sekolah dolu2, ustaz2 ade cakap,

ade 10 pintu syaitan boleh masuk ke dalam badan manusia. antara pintu2nya ialah sifat SUKA BERANGAN. Dan bila syaitan dapat memasuki salah satu pintu tersebut, maka mudahlah bagi mereka menyesatkan manusia.

dan sekarang aku da faham ape yg terjadi dan aku harus hentikan SIKAP ITU. sekian.




9 bebelan korang:

huessnaa said...

lawak la nisa ni! haha
same la,husna pun kdg2 cmtu gak.
btw,all the best anatomy!!
:D

Khairunnisa Ithnain said...

tu la kn..T___T
sabar je la smlm..
kalo la ada mak2 baca ni, hbis kena reject nisa awal2 nk jadikan menantu...maklumlah kan musim exam.
*nak menyalahkan mene lain lg tuh* haha.. you too... all the best.. yunjahuALLAHhualaiki wa kullu.. amin~

intanpayung said...

itulah gunanya tulisan dekat depan paket tu--->untuk dibaca. HAHAHHAHHAHA

abihla ko,kawen dgn org tua. tapi xpe, org tua banyak duit!boleh belanja aku!

Khairunnisa Ithnain said...

xperasan looorr.. sbb tkot kuali hangit plak t, berlari2 ayam aku amik. sob3..

hehe~ ok bleh jek. aku belanja ko cokelat nus sudeh.. haha~

Muhammad Fakhrul Rozi Abd Rahman said...

ha tu la lain kali baca betul2 ye kak...

cantik la layout blog awak ni...jeles!

Muhammad Fakhrul Rozi Abd Rahman said...

ha tu la lain kali baca betul2 ye kak...

cantik la layout blog awak ni...jeles!

Khairunnisa Ithnain said...

saya da baca da.. tapi sekali lalu.. ngeh~ :D

kan? cantikkan..well~! :D

edoraemon said...

hahhaha
*sampai2 umah terus aku baca entry blog ko
:P

lain kali jgn tinggal kunci 0pulak!
memang sah berangan sakan

Khairunnisa Ithnain said...

haha~
aku xberangan la =,=..
tadi aku sampai2 jek terus aku g dapur tlong erah..terlupa nk masukkn dlm beg..

see! inilah calon menantu yg dinanti2kan..dtg2 jek g dapurr..ahaks~ haha..

btw, ko taw x.. mlm td aku scary gler nk tdo, pasal kisah "gula-gula" la ni..T__T

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Powered by Blogger